Tuesday, June 21, 2011

Krabi



Riik: Tšehhoslovakkia

Aasta: 1976

Režissöör: Vaclav Mergl


Leidsin selle ulmelise lühianimatsiooni Jüri Kallase blogi "Ulmeseosed" kaudu, kust pärineb ka ülalolev kaader, sest mujalt mul kaadreid leida ei õnnestunud.

Lühimultikas põhineb vene kirjaniku Anatoli Dneprovi ulmejutul "Krabisaar", mille eestikeelne tõlge ilmus aastal 1976 antoloogias "Diogeńese latern". Lugu sõjalisel otstarbel leiutatud metalliõgivatest tehiskrabidest, mida üksikul saarel katsetatakse. Ma ei tea, kui palju inimesed, kes seda juttu lugenud pole, animatsioonist aru saavad. Samuti peab mainima, et kohati tekkis vaadates imelik deja vu tunne, ehkki pole andmeid, et minu lapsepõlves kohalikud kanalid seda multikat näidanud oleksid.


2 comments:

  1. Mul tekkis ka vaadates tunne, et olen seda näinud... samas olen ma üsna kindel, et veel paar päeva tagasi ei teadnud ma sellest multikast midagi... :)

    ReplyDelete
  2. Juba see kolbaga helikopter alguses tekitas mingi rämeda deja vu tunde. Samas on täiesti võimalik, et seosed tekkisid hoopis mõne teise multikaga, mida väiksena telepurgi ees konutades vaadatud sai. Või mõne koomiksiga a la Olimar Kallas.

    ReplyDelete